Het houtdraaien is begonnen

Kort geleden mijn nieuwe aanwinst opgehaald
HBM houtdraaibank.
Ben hier erg blij mee!

Ik heb aardig wat lindenhouten blokken en staven gezaagd om het één en ander uit te proberen.

Ook heb ik al een hulpstukje gemaakt om ingekerfde lijntjes te brandmerken waardoor het mooier naar voren komt.(zie laatste 2 foto's )

Verder wil ik hier vooral van die doosjes maken met deksel (later ook met houtdraad erin) , handvaten,.. misschien een paar kleinere schalen e.d.

Binnenkort ook ff de houtdraaibeitels slijpen op mijn Tormek 

En ik hoop dat er weer mooie werkstukken uit voort komen!
HBM houtdraaibank

Linden test houtjes


Één van de handvaten voor de "burning wire"


"Burning Wire"

Op dit werkstuk even de Burning Wire uitgeprobeerd.




Reacties

  1. Een mooie machine waar je weer vele mogelijkheden mee hebt, daar kun jij wel mee uit de voeten :-) Veel plezier ermee! Ik hoop met je mee dat er vele mooie werkstukken uit voort komen, maar eigenlijk twijfel ik daar niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten