Peren hout - Natural Edge Bowl

Ben aan een stukje peer gekomen die een paar dagen geleden om gezaagd was.
En ik mocht een mooi stuk uitkiezen! :)
Omdat er zo'n mooie laag schors + mos op zit wordt het een Natural Edge Bowl

Zover ik het begrijp via internet moet ik het zo dun mogelijk draaien en dan in zijn eigen schaafsel en krullen weer weg leggen voor x aantal weken.
Dan is het goed te schuren en dan uiteraard in de olie.

Dat heel dun draaien vond ik zelf beetje tricky want ben bang dat het schors dan snel eraf vliegt.
Daarom dacht ik als het droger is gooi ik er wat lijm op de schorsrand en draai het daarna nog wel ff dunner.



Peren hout met Natural Edge 

Midden beetje vrij gemaakt

Beginnen maar


Omgedraaid

Uithollen






Reacties

  1. Wat een prachtige structuur zit er in dat hout! Dat zal lastig worden om het zo lang weg te moeten leggen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten