Meer ideeën met messing

 Nu ik sinds de brandstempel weet dat messing best leuk is om mee te werken, heb ik wat oude plannen tevoorschijn getoverd die met de kennis van nu makkelijk gemaakt kunnen worden.


Paar Ideeën :

  • Plane Hammer (hamer om de houten schaafjes te stellen., 1 messing kant & 1 houten kant met lang steel
  • Carving Hammer (30mm rond messing afronden en klein steeltje aan maken)
  • Marking Gauge van messing en noot
  • Zweihaak ook met messing en noot


Maar nu het belangrijkste: Infill Plane met zwaluwstaart verbinding

Ik ga gebruik maken van messing, staal & hout(waarschijnlijk noten)
De zijkanten van de schaaf worden van 4mm messing en zool 6mm staal .,
En dan met elkaar verbonden door middel van de zwaluwstaart verbinding.
Komt een HOCK beitel in van 45mm breed, totale lengte van schaaf wordt zo'n 16 cm



Dit worden twee hamers., één Plane Hammer
De grotere wordt een beeldhouwhamer
Handvat voor de brandstempel

Mijn idee als vorm

Voorbeeld
Aftekenen


Zagen


Zijkanten bijna klaar

Her en der nog wat extra wegvijlen ., dan kan ik de onderkant overtekenen

Reacties