Krenov schaaf (voorbereiding)

Vandaag begonnen met de schaaf
Alles is op maat geschaafd + grof op lengte

De rest van het zagen gaat allemaal met de lintzaag.

Eerst de 50 graden zaag ik met mijn breedste lint., daarna alles met de 6mm lint voor al het bochtige werk.

In het blok waar de schaaf op rust wordt een groef uitgeboord + gehakt om daar de stelschroef in te verzinken van de keerbeitel.
Tussen door wat schuurwerk aangezien ik daar later niet meer goed genoeg bij kom.

Daarna heb ik het blok uitgelijnd en vast geschroefd om straks geen geschuif te krijgen met lijmen
Ondertussen zit het in de klem en morgen weer verder ermee

Mal + de padoek body

Schaaf kant op 50 graden gezaagd 

En op de andere kant de holling eruit

Schuurwerk

Aftekenen waar de groef komt voor de stelschroef van de keerbeitel

wat hakwerk
schroefgaten voorgeboord om alles tijdens het lijmen op zijn plaats te houden

binnenkant afgeplakt om geen lijmresten te krijgen in de binnenkant van de schaaf


Lijm erop


elke klem die ik heb erop xD nu laten drogen

Reacties