Kistje padoek & esdoorn ., bijna vergeten

Haha ., helemaal vergeten dat ik dit kistje nog had staan O_o
Dus ben hier dit weekend mee bezig geweest.
Ik was het een beetje vergeten omdat het binnenbakje met zwaluwstaart best mislukt was daarom had ik dit kistje ver weg gestopt!

Ben begonnen met een nieuw bakje te maken van wat esdoorn, padoek en linden
Gevolgd door een handvat van verlijmd padoek & esdoorn
Nu moet ik alleen nog de scharniertjes plaatsen + magneet snapper 
En dan kan het in de olie!

"Vergeten" kistje van padoek

Sponning schaven in de plank die voor het bakje is

Wat een moooie krullen :)

Groef eruit gehakt voor het verdeel plankje

Verlijmen van wat esdoorn & padoek voor de bodem

Mooi patroon weer., ik vind dat verlijmen wel erg leuk 

Glad schaven


Als dit geen mooie krullen zijn weet ik het ook niet meer XD

Bodem vastgelijmd

Hoeken gaan nu door mijn MiterSpline Jig

gekozen voor 2 zaagsnedes ., eentje breed + een wat kleinere daar onder

Schijfjes padoek van 3mm gezaagd op de lintzaag 

afmeten en grof op maat zagen

Alle hoekjes er tussen gelijmd

Verdeel plankje erin met klein handvat in het midden


Handvat voor de deksel


Nu in de deksel wat weghakken want daar komt het handvat in

ziet er wel leuk uit

Splines afgezaagd + geschuurd

Zo dan



Reacties

  1. O, wat goed dat je verder bent gegaan, het is echt een kunstwerk!, Ja, ook die prachtige krullen :-D Volgens mij is het nu wel helemaal gelukt en wellicht heb je van het eerder gemaakte bakje e.e.a. geleerd, dus dat was dan ook niet voor niets ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten