Houtdraaien :D

Via mijn werk heb ik een oud draaibankje te leen die anders toch alleen stof stond te happen.
Dit geeft mij dus de gelegenheid om ook deze tak van sport te beoefenen.

Ik ben vandaag begonnen met 2 stukken tulp om een beetje feeling met de beitels te krijgen,., 
Uiteraard eerst wat veiligheid research gedaan voordat ik ermee begon.

Doel nu is even een mooi passend handvat ontwerpen voor mijn flexcut gutsen.
Als ik een goed model heb ga ik het proberen met mooier hout. (zie ontwerp tekening)
Met de Afruwguts aan de gang

Rond :) nu begint de pret pas 

Gewoon wat uitproberen zie wel wat het word




Verlijmd blok van esdoorn en noot om hieruit de handvaten te maken

Reacties

  1. Esdoorn en noot.... lijkt me mooi samen! Ik hoop dat de verlijmde delen niet los schieten tijdens het draaien, maar ook daar heb je vast al onderzoek naar gedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten