Voorbereiding Vloerlamp Futae Kaku-shokkõ patroon

Yes nieuw plan!
Het wordt een wat langere vloerlamp (zie voorbeeld "Idee") met het Futae Kaku-Shokkõ patroon.
Vind het een mooi rustig patroon voor een lange vloerlamp.

Het patroon is familie van de Tsuno-Shokkõ (zie vorige lamp)
Ik ga dus eerst één frame maken en kijken hoe die gaat.

Dus dat begint eerst weer met latjes maken dit maal van linden met een maat van 4mm x 8mm x 60 cm.
Met deze maat kreeg ik wat meer uit de plank linden die ik nog had staan., kon ook wel 4mm x 12mm doen maar dat viel niet voordelig uit.

Dus mijn blokschaafje ingesteld op de maten! 
Schaven maar.

Grof op maat gezaagd

Mooie krullen 

Rechts het schaafje met instel blok voor vaste maten & Links de kumiko latjes

Alles gereed., van weekend mee beginnen
Futae Kaku-Shokkõ patroon (die van mij wordt uiteraard wat langer)

Idee vloerlamp! simpel model maar met het kumiko patroon moet het erg mooi worden.

Familie Tsuno-Shokkõ (vorige lamp)





Reacties

Een reactie posten